.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام روزانه ۴۰ شکایت پزشکی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، متوسط شکایت‌های روزانه پزشکی در مازندران را حدود 40 پرونده اعلام کرد که بیشترین آنها از سوی دندانپزشکان و جراحان است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  علی عباسی صبح امروز در حاشیه سفر به غرب مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر با اشاره به تصویب قانون تخلفات پزشکی مصوب سال 92، اظهار داشت: در ماده 616 این قانون آمده است که اگر به علت بی‌احتیاطی پزشک، قصوری متوجه بیمار شود، دادگاه می‌تواند حکم به حبس پزشک بدهد و همین ماده از قانون باعث شد تا موجی نسبت به جامعه پزشکی در کشور به وجود آید.

عباسی تصریح کرد: اجرای این قانون یکی از مواردی بود که سبب دغدغه ذهنی جامعه پزشکی شد و بنابراین اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی نزد رئیس قوه قضاییه کشور رفتند و در آنجا اعلام شد تا مجازات‌های دیگری جایگزین حبس، اعمال شود.

وی به اهمیت برگزاری سمینارهای پزشکی در حوزه پزشکی قانونی که طی چند روز اخیر در نوشهر برگزار شد اشاره و بیان کرد: این همایش برای آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با حقوق و تخلفات پزشکی بود و ما معتقدیم هم پزشکی قانونی و هم نظام پزشکی در کنار پزشکان هستند و به سلامتی جامعه فکر می‌کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از سویی دیگر بر حسب وظیفه ذاتی خود، هم پزشکی قانونی و هم سیستم قضایی و هم هیئت‌های بدوی و تجدید نظرِ نظام پزشکی کشور باید به حق و حقوق بیمار رسیدگی کنند.

عباسی عنوان کرد: در این همایش‌ها آگاهی بیشتری به حوزه پزشکی قانونی داده می‌شود و یک پزشک از حوزه‌های مختلف قضایی، در پزشکی، الزام رعایت مهارت و اخلاق پزشکی، عدم بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی، آگاهی لازم را بدست می‌آورد و با آن آشنا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در برخی پرونده‌ها، قضات به دلایل خاصی پرونده‌های پزشکی را مستقیم به پزشکی قانونی می‌فرستند و در آنجا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود تا شبهات برطرف شود و البته این بررسی‌ها بدون هرگونه جانبداری انجام می‌شود.

وی درباره میزان آمار شکایات مردم از جامعه پزشکی گفت: شکایات در این حوزه به دلیل آن‌که هم مردم ایران نجیب و پزشکان نیز متعهد به کارشان هستند، خیلی کم است.

عباسی ادامه داد: متوسط شکایت‌های روزانه در مازندران حدود 40 پرونده است و این در مقایسه با حجم وسیع کار خیلی کم است و از این تعداد نیز 50 درصد به محکومیت و 50 درصد نیز به تبرئه منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم پزشک، بیمه‌گر نیست و حق شکایت برای هر کسی محفوظ است و آنچه باعث شکایت از جامعه پزشکی می‌شود ناراحتی و نارضایتی بیمار از برخورد نامناسب پزشکان است و بنابراین بحث رعایت اخلاق پزشکی بسیار مهم است.

این مسئول با بیان این‌که به پزشکان توصیه می‌کنیم تا رفتار و اخلاق صحیح پزشکی را سرلوحه کارشان قرار دهند، افزود: البته در قانون آمده است که اگر فردی بی‌دلیل از پزشک شکایت کند موضوع اعاده حیثیت در سیستم پزشکی پیش می‌آید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کمبود نیرو در حوزه پزشکی قانونی مازندران ابراز نگرانی کرد و گفت: کمیسیون پزشکی در شهرستان‌ها تشکیل نمی‌شود چون متخصصان مورد نیاز کم هستند و بنابراین این کمیسیون‌ها در مرکز استان انجام می‌شود، اما برای اجرای طرح توسعه آن قرار است افزایش نیرو داده شود ولی این شامل کمیسیون‌ها نمی‌شود.

عباسی به شایع‌ترین شکایات در حوزه پزشکی قانونی مازندران پرداخت و تصریح کرد: دندانپزشکی در رتبه نخست قرار دارد و جراحی‌ها، زنان و زایمان و ارتوپدی بیشترین میزان شکایات از حوزه پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: در صورتی‌که تکرار جرم در حوزه پزشکی برابر با قانون به اثبات برسد تعطیلی مطب به مدت محدود و حتی نامحدود به اجرا در می‌آید.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.727 seconds.